Ofte stilte spørsmål (FAQ)
Det er ingen saker eller dokumenter på mitt skrivebord i 360. Hvor har de blitt av? Svar: Ditt skrivebord består av skrivebordsfaner som inneholder flere webdeler. Saker og dokumenter kan ligge skjult bak webdelen, hvis den er lukket. Klikk på webdelen for å se listen over saker eller dokumenter. Hvorfor har jeg så mange innsynsbegjæringer? … Les mer
En introduksjon til 360 Online (video)
00:00 To skrivebord i 360 00:15 Sidepanelet 00:48 Arkivere e-post 01:28 Søking i sidepanelet 01:34 Besvare dokument i sidepanelet 02:03 Ekspedering 02:25 360 i nettleser 02:46 Saksbehandlers skrivebord 03:14 Leders skrivebord 03:40 Funksjoner: Opprett sak/dokument/fil etc. 03:55 Søking i 360 04:37 Public 360 Hjelp
Innsynsbegjæringer i Public 360 (video)
Denne videoen forklarer hvordan man håndterer innsynsbegjæringer i Public 360 Online.
Lesetilgang under arbeidsflyt (godkjenning) i Public 360
Public 360° leveres med arbeidsflytene “Til godkjenning” og “Til gjennomgang”. I arbeidsflyter av typen «Send til godkjenning» mottar mottakerne i utgangspunktet oppgaven etter hverandre, det vil si sekvensielt, og ikke samtidig. De valgte mottakere vil automatisk tildeles rettigheter på dokumentene og filene etter hvert som de mottar oppgavene. I en sekvensiell arbeidsflyt kan det problemet … Les mer
Hvor kan du få hjelp med Public 360?
Hvis du står fast i Public 360, så er det heldigvis flere steder hvor du kan få hjelp! Arkivhjelpen – arkivhjelpen@akst.no AKST har brukerstøtte for brukere av Public 360 og andre arkivtjenester. Du kan bruke serviceportalen til IKT Agder (iktsia), hvor Dokumentsenteret har et eget kontaktskjema. Hos arkivhjelpen får du svar på vanlige spørsmål om … Les mer
Innsyn og søk i historiske arkiver i Public 360
Eldre historiske arkiver fra før 2016 finnes bare delvis elektronisk. For innsyn for saksbehandlere eller offentligheten vil arkivtjenesten måtte hente fram papirsaken. Av tekniske og sikkerhetsmessige grunner er også enkelte historiske arkiver kun tilgjengelig for arkivtjenesten. Det er for eksempel mange personsensitive dokumenter som ikke kan tilgjengeliggjøres for alle saksbehandlere i kommunen. Ved søk etter … Les mer
Saksbehandlers rolle i P360-animasjon
IKT Agders fagruppe for arkiv har i samarbeid med AKST utarbeidet en animasjonsfilm som forklarer saksbehandlers ansvar for og viktigheten av at forsvarlig saksbehandling blir dokumentert i Public 360. NB! Undertekster kan aktiveres ved å trykke på knappen CC i visningsmenyen til filmen.
Rettigheter og innsyn på saksmappe
Hvem som skal få tilgang til å lese dokumenter i en sak, og til å opprette nye dokumenter styres fra fanen Rettigheter. Det er ansvarlig person for mappen som styrer hvem som skal ha hvilke rettigheter. Arkivhjelpen kan gi brukerstøtte, men har ikke fullmakt til å gi rettigheter i saken. Slik gjør du det….. … Les mer
Internkontroll Public 360
AKST Dokumentsenter utfører daglig internkontroll i kommunens Public 360. Det som blir kontrollert er: Offentlig postjournal – skjerming av sensitive opplysninger, og skriveregler Journalføring av utgående post, registrert og ekspedert av saksbehandler Ekspederingslogg SvarUT og innsyn Arkivsaker avsluttet av saksbehandler Kontroll med reserverte saker og dokumenter opprettet av saksbehandler Kontroll med dokumentformater (manglende PDF-konvertering). Internkontroll … Les mer